Markkinointivalmentajan päiväkirja, osa 1: Jatkuvuuden ja johdonmukaisuuden vaikeus

En usko, että olen ongelmani kanssa yksin: Jatkuvan ja johdonmukaisen markkinoinnin luominen on todella vaikeaa. Konkreettisimmin jatkuvuuden ja johdonmukaisuuden puute näkyy markkinoinnin jatkuvuudessa. Siinä, että markkinointia olisi tasaisesti koko ajan ja seuraajat saisivat hyödyllistä sisältöä tasaisesti ja ylipäätään kuulisivat minusta mahdollisimman usein. Niinpä, suutarin lapsella ei ole kenkiä..
Koska olet tätä päiväkirjaa päätynyt lukemaan, tiedät varmasti mistä puhun. Homma lähtee liikkeelle yleensä siitä ajatuksesta, että "NYT rupean päivittämään somea 3-4 kertaa viikossa ja pidän siitä kiinni!". Noh, kauankos siinä kuluu, että kiireessä yksi päivitys jää tekemättä ja sitten toinenkin, ja kohta päivitellään silloin kun ajatuksia ja ideoita tulee.
Mutta nyt kyllä otan tästä ongelmasta niskaotteen ja pyrin luomaan itselleni sellaisia tapoja, jotka auttavat minua hoitamaan markkinoinnin kunnialla. Ja ajattelinpa tehdä sen niin, että sinäkin pääset tätä niskaotetta seuraamaan ja ehkä hyötymään omista ahaa -elämyksistäni ja tuskan hetkistä.
Mitään valmista suunnitelmaa tai hyväksi koettua keinoa tämän taltuttamiseen minulla ei ole, joten mutu-tuntumalla mennään. Ajattelin kokeilla erilaisia itselle sopivia keinoja jatkuvuuden saavuttamiseksi. Tässä ainakin muutamia keinoja, joita ajattelin kokeilla tulevan kuukauden tai pidemmän ajan aikana:
1. Suunnitelman tekeminen sisällölle (jep, ihan alkeista lähdetään liikkeelle :D)
2. Sisällön luominen osissa ja etukäteen
3. Sisällön aikatauluttaminen ja ajastaminen
4. Kalenterin luominen (sisältökalenteri) ja sen noudattaminen
Edellä mainitut voivat elää paljonkin matkani varrella. Sinäkin voit niihin vaikuttaa. Mitä tapoja sinulla on markkinoinnin luomiseen, joilla sinä saat jatkuvuutta ja johdonmukaisuutta aikaiseksi? Kerro se alla, niin voin kokeilla myös sinun tapaasi.