TEHOKKAAMPIA FACEBOOK -MAINOKSIA

November 1, 2017

 

Facebookissa mainosten käyttäminen voi auttaa sinua saamaan suurempaa yleisöä julkaisuillesi ja sivuillesi ylipäätään. Nykyään on yhä vaikeampaa saada ilmaista näkyvyyttä päivityksilleen, joten mainosten käyttämistä kannattaa miettiä. Tässä muutamia vinkkejä siitä, miten teet tehokkaampia Facebook -mainoksia. 

 

Kohdenna mainoksesi oikein. 

Kohderyhmän miettimiseen kannattaa käyttää hieman aikaa. Facebookissa pystyt kohdentamaan mainoksia kohderyhmä iän, sijainnin, sukupuolen sekä ns. tarkan kohdentamisen ehdoilla. Vaikka ikä, sukupuoli tai sijainti ei ole yrityksesi kannalta muulloin merkitystä, niillä kannattaa kohdentaa mainosta Facebookissa. Tarkassa kohdentamisessa pystyt määrittämään esimerkiksi mitä kohderyhmäsi todennäköisesti harrastaa tai mikä hänen ammattinsa on. Mitä enemmän pystyt määrittämään eri tekijöitä kohderyhmällesi sitä paremmin mainoksesi kohdentuu juuri heille. 

 

Mieti, mikä tavoitteesi on. 

Mieti aina mainosta tehdessäsi, mikä tavoitteesi on. Haluatko uusia kävijöitä nettisivuillesi, uusia tykkääjiä vai lukijoita blogiisi? Tee mainoksesi tavoite mielessäsi. Jos haluat uusia ihmisiä sivuillesi, mainosta jotain hyödyllistä sisältöä nettisivuiltasi. Jos haluat uusia tykkäyksiä, mainosta jotain sisältöä tai päivitystä sosiaalisesta mediasta.

 

Luo vetoava ja kiinnostava mainos.

Katso, että mainoksesi teksti ja käyttämäsi kuva on houkutteleva. Mieti, mikä kiinnittäisi kohderyhmäsi huomion. Aloita mainoksesi otsikolla, joka vetoaa kohderyhmään ja heillä olevaan ongelmaan. Varmista myös, että kuvasi ja tekstisi paitsi sopivat yhteen, myös luovat sitä mielikuvaa, jota haluat yrityksestäsi luoda. 

 

Muista seurata tuloksia!

Muista aina seurata, miten mainoksesi toimivat. Keneen mainos on parhaiten toiminut? Kuinka monta reaktiota (esim. klikkausta tai tykkäystä) olet saanut mainoksen  perusteella? Käytä tuloksia mainoksiesi uudelleen kohdentamisessa ja parempien tuloksien luomisessa. 

 

Ole kärsivällinen.

Mainokset eivät tule toimimaan yhdellä kertaa. Tuloksia saat varmaan jokaisesta mainoksesta, mutta vain pitkäaikainen ja harkittu mainostaminen tuo sinulle myyntejä. Mieti siis pidemmälle ajalle, miten mainostat. Mainostamiseen ei tarvitse käyttää suuria summia, mutta sen täytyy olla johdonmukaista. 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Kategoriat

Please reload

Asiasanat

Please reload

SINUA VOI KIINNOSTAA MYÖS :

Please reload

EmmaV Oy // 2483453-6 // Turku  // emma.laaksonen@emmav.fi

OTA YHTEYTTÄ

  • Black Facebook Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black Twitter Icon

EmmaV Oy // 2483453-6 // emma.laaksonen@emmav.fi