MITEN VALITSET JA KÄYTÄT VÄREJÄ MARKKINOINNISSASI

Värit ovat tärkeä osa markkinointisi visuaalista puolta ja yrityksesi brändiä. Tässä blogitekstissä annan sinulle vinkkejä siitä, miten värit valitaan ja miten niitä käytetään markkinoinnissa.
Värien valinta
Värien valitseminen on vahvasti omien mieltymyksiesi kuuntelemista. Mitkä värit vetoavat sinuun itseesi eniten? Muista, että yrityksen värien kanssa voit olla hieman rohkeampi kuin "siviilissä". Valitse rohkeasti hieman räväkämpi yhdistelmä.
Jos väriyhdistelmän valinta tuntuu vaikealta, lähde liikkeelle yhdestä väristä, josta tulee päävärisi. Katso, mitkä värit sopivat siihen. Usein hyödynnetään värioppia: voit valita vastavärejä tai täydentäviä, samaa värimaailmaa olevia sävyjä.
Väriyhdistelmiin voit hakea inspiraatiota esimerkiksi täältä.
Hyödynnä myös Pinterest värien valitsemisessa ja värimaailman hahmottamisessa. Käy etsimässä esimerkiksi kuvia sisustuksista, jotka käyttävät pääväriäsi ja katso, minkä värien kanssa sitä on käytetty. Kerää kuvat omaan tauluunsa jatkokäyttöä varten.
Värien käyttö
Valitsemasi päävärin tulee olla tietysti pääosassa värien käytössä. Mieti, missä elementeissä kaikki värisi tulevat parhaiten esille. Onko jokin väri korostusväri, joka näkyy vain pienissä määrissä markkinointikanavissasi?
Pyri toistamaan valitsemiasi värejä kaikessa markkinoinnissasi. Muista myös katsoa, että kuvasi toistavat sitä samaa värimaailmaa. Ainakin päävärisi tulisi näkyä kaikessa markkinoinnissasi mitä teet.