MUISTA OLLA MYÖS OFFLINE
Tällä hetkellä painotetaan paljon digitaalisia markkinointikeinoja. Hyvä niin. Ihmiset tekevät paljon ostopäätöksiään sosiaalisen median ja nettisivujen kautta.
Mutta älä unohda kuitenkaan olla lisäksi myös offline, jos yrityksesi tekee jotain muutakin kuin verkkokauppaa. Tarkoitan nyt kaikkia niitä markkinointitapoja, joita voit hyödyntää muualla kuin tietokoneesi äärellä. Tässä muutamia vinkkejä joilla voit piristää markkinointiasi offline.
Kaipaako brändisi piristystä? Oletko vaihtoehtojen listalla, jos potentiaalinen asiakas tarvitsee palvelua, jota yrityksesi tarjoaa? Noudattaako kaikki yrityksestäsi näkyvä samaa linjaa? Saat aiemmasta blogitekstistä "Mikä on brändi?" vinkkejä pohdintaan.
Mieti myös, onko liikkeesi ulkönäössä parannettavaa. Liikkeesi ulkonäkö on osa markkinointiasi. Sen tulisi tukea muuta markkinointiasi. Huolehdi ainakin siitä, että liikkeessäsi on siistiä ja, että tavarasi ja tuotteesi on järjestyksessä.
Huolehdi, että asiakaspalvelusi on kohdillaan. Asiakaspalvelulla on suuri vaikutus asiakkaan tyytyväisyyteen tai tyytymättömyyteen. Mieti, mitä lupaat asiakkaallesi markkinoinnilla ja toteuta ne, kun kohtaat asiakkaan. Aina parempi, jos pystyt ylittämään asiakkaasi odotukset.
Jos toimit yritysten välisillä markkinoilla, muista jakaa käyntikorttejasi ja verkostoitua. Saat uusia kontakteja ja jäät ehkä jonkun mieleen tulevaisuuden tarvetta varten.